Przegląd 7 najlepszych tekstów o email marketingu opublikowanych w maju

Opublikowane: 4 czerwca 2016
Źródło: Pexels.com

Maj obfitował w wiele wartych uwagi artykułów na temat email marketingu. Spośród oceanu merytorycznych treści wybraliśmy dla Was 7 absolutnie topowych wpisów, które pomogą Wam planować i tworzyć skuteczniejsze kampanie.

1. Jak interpretować 3 najważniejsze statystyki w email marketingu?

Autorzy bloga SurePayroll wzięli pod lupę 3 kluczowe statystyki, które powinieneś mierzyć przy okazji każdej kampanii – bounce rate, open rate oraz unsubscribe rate. Z tekstu dowiecie się m.in. jakie są najczęstsze powody soft i hard bounce, co tak naprawdę mówi Wam unsubscribe rate, a także poznacie 2 kluczowe czynniki wpływające na open rate maili. Autorzy nie zapomnieli również o bogatych infografikach oraz checklistach, które ułatwią usprawnienie każdej kampanii.

2. Jak uniknąć błędów w e-mail marketingu: 6 porad, które pomogą utrzymać jakość kampanii

W swoim tekście Drew Price opisuje sytuację, która spotkała większość, jeśli nie każdego, email marketera. Mianowicie, spędziłeś tygodnie na przygotowaniu kampanii – od fazy koncepcji po jej wdrożenie, wysyłasz ją i nagle dociera do Ciebie, że do maila wkradł się błąd. Najczęstsze są pomyłki gramatyczne i wszelkiego rodzaju literówki, ale stosunkowo często zdarzają się też gafy dotyczące UX przygotowanego landing page’a czy niedziałający w treści wiadomości link. Drew Price przedstawia dobre praktyki, które pomogą uniknąć, lub przynajmniej zminimalizować, ryzyko wystąpienia tego typu irytujących wpadek.

3. Jak rozwinąć e-sklep za pomocą email marketingu?

Ten wpis powinien szczególnie zainteresować wszystkich przedsiębiorców działających w branży ecommerce. Jonah Wolfraim przygotował bardzo bogaty poradnik, w którym znajdziecie zbiór spostrzeżeń, wskazówek i porad, które pomogą Wam wykorzystać email marketing do zwiększenia ruchu na stronie e-sklepu i przede wszystkim maksymalizacji przychodów biznesu. A że jest to narzędzie bardzo skuteczne w przypadku małych i średnich biznesów ecommerce pokazuje średnie ROI (return over investment) z wykorzystania email marketingu w tej branży, które wynosi aż 3800 proc.!

4. 5 narzędzi, które pomogą Ci uporać się z największymi wyzwaniami w email marketingu

Do tego, że email marketing to świetne narzędzie do skutecznej komunikacji z obecnymi klientami, a także pozyskiwania nowych nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Jak mawiał klasyk – „to oczywista oczywistość”. Aczkolwiek z tego rodzaju działaniami wiążą się również pewne wyzwania – Campaigner zrealizował badanie, w którym zapytał marketerów o największe z nich. Aż 44,3 proc. ankietowanych wskazało na pozyskiwanie nowych subskrybentów. Równie dużo głosów zebrało tworzenie wyróżniających się na tle konkurencji treści – 41 proc. badanych udzieliło takiej odpowiedzi. Pozostałe wyzwania znajdziecie w pełnej wersji raportu. Tymczasem zdecydowanie ważniejsze są narzędzia, które pomogą Wam uporać się z tymi problemami.  – specjalista od digital i content marketingu, a także growth hackingu – przedstawia 5 takowych, które zdecydowanie ułatwią codzienne życie każdego email marketera.

5. Jak przygotować strategię „killer video email marketingu”?

DIY Marketers scharakteryzowali trend, który staje się coraz popularniejszy w email marketingu – kampanie oparte o wideo. Autorzy nie tylko dogłębnie przeanalizowali to zjawisko, ale przede wszystkim przygotowali konkretny poradnik, który czyta się bardzo przyjemnie i – co najważniejsze – zawiera on samą istotę tego, jak przygotować kampanię wideo email marketingu. DIY Marketers zadbali także o niezbędne narzędzia oraz przykłady realizacji tego typu kampanii.

6. 7 sposobów, żeby poprawić swój email marketing

Ten artykuł szczególnie polecamy początkującym adeptom sztuki email marketingu. Znajdziecie w nim wszystkie podstawowe elementy, które powinniście uwzględnić zarówno na etapie planowania kampanii, jak również jej egzekucji. Oczywiście nie zabrakło dobrych przykładów ilustrujących przedstawione taktyki.

7. Oto dlaczego Twój email marketing nie konwertuje!

Krótki i bardzo konkretny materiał przygotowany przez Anindyaa Ghosha, w którym autor prezentuje 5 czynników, które obniżają skuteczność kampanii email marketingowych.